Starten met
e-mailmarketing zonder technisch
gedoe
Voor online kennisondernemers
Eindelijk zonder gedoe aan de slag met e-mailmarketing omdat ik alle technische shizzle voor je oppak. Binnen enkele weken heb jij een eigen systeem inclusief je weggever funnel up and running.
Herken je dit?
- Jouw eerste gedachten bij e-mailmarketing om je e-maillijst op te bouwen zijn spam en opdringerige en schreeuwerige verkoopmails. Daarnaast vraag jij je oprecht af of mensen überhaupt wel op jouw mailtjes zitten te wachten.
- Je hebt geen idee wat je eigenlijk in de mailtjes moet zetten en hoe vaak mail je? Is 1x in de maand genoeg? (spoileralert, dat is niet genoeg. Met die frequentie denken mensen iedere keer dat jij mailt: “Wie is u?”)
- Tegelijkertijd ben je een beetje bang dat je de boot mist door e-mailmarketing niet voor je bedrijf toe te passen. Helemaal in deze tijd waarin online bedrijfsvoering een life-saver is voor veel ondernemingen. En de horror verhalen over geblokkeerde social media accounts en dan niet meer nieuwe klanten kunnen werven, lees jij ook.
- However, de gedachte aan de technische shizzle die ongetwijfeld bij e-mailmarketing en lijstgroei komt kijken, is voor jou een reden om de eerste stap maar te blijven uitstellen.
- Je hebt al tig YouTube filmpjes bekeken om erachter te komen hoe je moet beginnen en hoe het werkt. Maar op de vraag of je Mailblue, ActiveCampaign of Mailchimp moet kiezen, weet je nog steeds niet het antwoord [het antwoord is overigens Mailblue :)]
- Het meest frusterende van alles is dat je e-mailmarketing systeem ondanks jouw inspanningen nog steeds niet is ingericht, je dus ook nog geen e-mailadressen hebt én omdat je hier toch veel tijd aan hebt besteed, heb je ook nog omzet laten liggen.
Hoe zou het daarom voor je zijn wanneer:
✔Jij heerlijk bezig kunt zijn met je klanten. Doet waar je energie van krijgt en goed in bent terwijl ik ondertussen jouw e-mailmarketing systeem inricht.
✔Jouw sales gewoon doordraait omdat je daar tjid voor hebt. Tijd die je niet hoeft te besteden aan het uitvogelen hoe je e-mailmarketing implementeert.
✔Je niet langer vol frustratie naar je laptop hoeft te staren om technische shizzle uit te voeren die te maken heeft met e-mailmarketing.
✔Je niet nog 24 YouTube tutorials hoeft te kijken maar ik bij deze voor jou het besluit neem dat je gaat werken met Mailblue omdat dat het beste systeem is.
✔Ik ervoor zorg dat alles rond e-mailmarketing ingericht is en draait en het enige wat jij nog moet doen, is een mail typen zodat deze nagenoeg automatisch de deur uitgaat naar jouw ideale klant.
✔Dit de start is om meer te verdienen in minder tijd.
Iedereen roept dat je iets met een e-maillijst en e-mailmarketing moet maar hoe dan en wat dan want dit is een compleet nieuwe wereld voor je
Dit krijg je wanneer jij het starten met e-mailmarketing en het bouwen van je weggever funnel aan mij uitbesteedt:
- Een sterk online fundament van je bedrijf waardoor je niet meer afhankelijk bent van Social media om je klanten te bereiken. Want Social media kanalen komen en gaan (riep er niet iemand Clubhouse… ) maar mail blijft bestaan. Al jaren. En dat gaat niet veranderen.
- Een compleet ingericht systeem waarmee jij nieuwsbrieven gaat versturen zodat (potentiële) klanten je beter leren kennen en jij jouw expertstatus laat zien door waardevolle kennis te delen
- Jouw weggever funnel staat klaar om van leads klanten te maken waardoor er sales gegenereerd wordt.
- Kortom, een solide basis waarmee jij leads, klanten en fans op een onvergetelijke klantreis meeneemt.
En zo gaan we het doen
In het eerste online kennismakingsgesprek sta jij op het podium:). Ik stel je namelijk een flink aantal vragen om een goed beeld te krijgen van jouw bedrijf en wat jouw wensen zijn.
De techniek die om de hoek komt kijken om het e-mail marketingsysteem Mailblue in te richten én te koppelen aan je website, hoef jij niet te doen. Dat doe ik voor je. Hoe lekker is dat!
Ik maak een e-mailtemplate voor je in Mailblue. Zo heb je altijd een goed werkend format voor handen die je kunt gebruiken voor je nieuwsbrieven. Het enige wat jij hoeft te doen, is deze te vullen met jouw teksten.
E-mailabonnees moeten jouw nieuwsbrief kunnen aanvragen en daar heb je een inschrijfformulier voor nodig. Dat formulier maak ik voor je én ik zorg ervoor dat dit formulier op jouw website komt te staan. Jij hebt er verder geen omkijken naar.
Om jouw e-mail contacten te kunnen mailen, heb je lijsten nodig waar ze op komen te staan. Die lijsten maak ik voor je aan. Stap je over van bijvoorbeeld Mailchimp dan zorg ik ervoor dat de contacten in MailBlue komen te staan.
Je ontvangt een overzicht met 25 nieuwsbrief onderwerpen zodat jij genoeg inspiratie hebt voor de komende 25 weken. Daarnaast ontvang je ook 20 direct toepasbare tips waarmee jij jouw e-maillijst nog sneller laat groeien. Natuurlijk ontbreken ook de handvatten voor een goed converterende opt-in pagina en bedankpagina niet.
Als het gaat om e-mailmarketing dan gaat het om kwaliteit boven kwantiteit. Ik richt daarom een aantal automations voor je in waardoor je geen waardeloze lijsten hebt met inactieve lezers maar alleen mails verstuurt naar mensen die deze echt willen (blijven) ontvangen.
Wanneer alles staat en jij zelf aan de slag gaat, dan hebben we na twee maanden nog een 30 minuten nazorgcall. Ik weet namelijk zeker dat je tegen die tijd vragen hebt over het systeem. En heb je geen vragen dan heb ik nog wel een aantal punten die ik met je doorloop, naloop en extra vertel waardoor je toekomstige nieuwsbrieven nog beter geopend en gelezen worden.
Ik weet hoe het gaat. Als ik je laat zien hoe het werkt, is het je allemaal duidelijk….totdat je er zelf mee aan de slag gaat 🙂 Daarom krijg je van mij eerste hulp bij technische stress video’s waarin ik alle punten en stappen uitleg die jij moet doorlopen om je nieuwsbrief naar de juiste mensen te sturen zonder technisch gedoe. Volg die stappen en het versturen doe je met twee vingers in de welbekende neus.
De weggeverfunnel
✔Het is je ondertussen wel duidelijk dat e-mailmarketing één van de belangrijkste marketing tools is om je bedrijf te laten groeien.
✔Waarschijnlijk weet je ook dat een weggever nodig is om je e-maillijst uit te breiden.
✔Heb je nu al een weggever gemaakt? Dan help ik je om deze te implementeren. Ik zorg voor een zogenaamde weggever funnel bestaande uit 6 a 7 opvolgmailtjes. Zo kunnen leads jouw weggever met 1 klik via jouw website aanvragen.
✔Met wat ik weet over e-mail en opvolgmails heb ik templates voor je gemaakt die je alleen nog maar hoeft in te vullen.
Jouw investering voor het implementeren van de weggever funnel en de basis van e-mailmarketing in MailBlue is:
847 euro exclusief BTW
Vlak voor de lancering van mijn nieuwe platform DareFoot dacht ik “even snel” MailBlue nog in te stellen en klaar te zetten voor de lancering.
Hoe meer ik me inlas, hoe meer ik dacht: ik heb hier een specialist voor nodig. Ik ben op zoek gegaan naar een specialist op dit gebied, maar ook iemand die mij als persoon aantrekt en “aan” gaat bij mijn platform.
Al snel vond ik Rhodee en we hebben een afspraak gemaakt.
Ze stelde bij de kennismaking goede en kritische vragen.
Ik was heel blij te horen dat ze ruimte had om mij op een vrij korte termijn op weg te helpen zodat ik mijn deadline haalde.
Rhodee heeft alles ingesteld voor me en ik besefte me maar weer aan hoeveel dingen je moet denken om dit goed in te stellen.
Rhodee is iemand die afspraken nakomt, snel reageert en zeer overzichtelijk te werk gaat.
Ze geeft daarnaast ook gevraagd en ongevraagd advies: daar hou ik van!
Afgelopen januari had een 5 websites in de week in de planning staan en 2 webbouwers die me ermee gingen helpen.
Ik wist zeker: ik heb hulp nodig dit allemaal in goede banen te leiden.
Rhodee stelde direct de juiste vragen en had snel door wat er nodig was.
Ze heeft binnen no-time een systeem opgezet waarmee het in een oogopslag duidelijk is of een klant het juiste materiaal heeft aangeleverd, wie een website gaat bouwen, of het ontwerp klaar is, er nazorg was geweest enz enz.
Ik was super zenuwachtig die maand of het allemaal ging lukken.
En het liep als een trein!
Rhodee is super praktisch en lets-do-it ingesteld.
Ze is vriendelijk, enthousiast, opgeruimd. Ook in haar communicatie naar m’n klanten toe.
Ik hoor vaak dat ze zo prettig door Rhodee zijn geholpen.
Ik kan dus belangrijke bedrijfsprocessen helemaal los laten. Bij Rhodee zijn ze in goede handen.
En dat is voor mij goud waard.
Zo kan ik mijn aandacht volledig op de groei en ontwikkeling van mn bedrijf richten.
Ik wens iedereen een Rhodee 🙂
Waarom Mailblue?
Als je met mij gaat werken, werk je automatisch ook met Mailblue.
MailBlue is een certified partner van ActiveCampaign. Dit betekent dat MailBlue een aanbieder is van de e-mailmarketingsoftware van ActiveCampaign, maar dan in het Nederlands. Inhoudelijk zit er geen verschil tussen de twee systemen.
Hoe snel kan alles klaar staan?
Het inrichten van de basis van MailBlue en het opzetten van de funnel kan binnen 4 weken gerealiseerd worden.
Schrijf ik mijn eigen content?
Je krijgt van mij templates om de mails voor je weggever funnel te schrijven. De inhoud, schrijf je zelf. Jij weet immers als geen ander wie jouw ideale klant is. Met wat ik weet over het schrijven van converterende mails help ik je uiteraard.
Nu eindelijk aan de slag met e-mailmarketing zonder gedoe waarbij ik alle technische shizzle voor je oppak zodat jij binnen enkele weken een eigen systeem hebt?
Een systeem waarmee jij direct een vliegende start maakt?
Neem dan contact met mij op via het onderstaande contactformulier en dan spreken wij elkaar snel!
De eerste stap
in e-mailmarketing
zetten?
Website door Webbouwen aan de keukentafel